Svarark, Q&B, Klokken 02

Filnavn: svarQB-klokken02.pdf
Format:
A4, liggende og stående, 5 sider
Størrelse: 112 kB
Beskrivelse: svarark til bevægelse i det fri med udgangspunkt brikkerne: QogB-klokken02. Quiz og Byt brikker har numre i øverste højre hjørne, der passer sammen med et svarark. Nederst på hvert svarark er der en lærer-vejledning.
Første side: fire ens svarark til brikkerne med numrene 1-15. Anden side: fire ens svarark til brikkerne med numrene 16-30.
Tredje side: to svarark til brikkerne 1-30. Fold evt. på midten.
Fjerde side: to ens svarark til brikkerne med numrene 1-30. Her skal eleven selv skrive svaret. Bruges fx til at differentiere sammen med en af de tre første sider.
Femte side: et svarark til brikkerne med numrene 1-30. Her skal eleven selv skrive svaret. Bruges fx til at differentiere. Dette svarark kan let skæres over på midten, så det også passer til brikkerne 1-15 eller 16-30.

Jeg har brugt svarark og brikker sådan: (ca. 20 minutter tager det med svararkene til 15 brikker): introduktion på klassen, uddeling af svarark, finde en tusch, fodtøj og overtøj på, ud til området. Eleverne venter imens jeg eller en flok elever lægger brikkerne ud (de må gerne se hvor –  de er blandet i numre, så eleverne skal alligevel orientere sig på brikken og svararket). Så fortæller jeg eleverne at det er på tid (7 minutter), hvad slut-signalet er og at de skal hjælpe hinanden. Alle elever sendes afsted på en gang. De første 3 elever, der kommer tilbage og afleverer deres svarark, instrueres i at hente brikkerne, når slut-signalet lyder og den fjerde elev, der kommer, lægger brikkerne i rækkefølge og holder styr på at alle 15 brikker er der. Og så går vi alle sammen ind. Måske gennemgår vi resultaterne ved at de retter hinandens svarark eller også retter jeg dem. (Jeg regner ca. 5 minutter mere når det er 30 brikker). Og tiden falder allerede efter få gange.

Nedenfor kan du se den fulde PDF-fil. Download fx ved hjælp af linket under visningen til venstre.
(Hvis der er mange sider i pdf-filen, kan du med fordel holde musen/cursoren udenfor visningen, imens du scroller ned).
Tak fordi du bruger mit materiale, jeg håber du bliver glad for det.
Læs mere om trine-evald.dk i menuen Diverse.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [111.67 KB]